28 augustus - De thuisreis

28 augustus 2015 - Zwijndrecht, Nederland

De laatste dag van de vakantie in Schotland / Engeland er echt weer op. Vanavond gaat we weer met de boot terug naar de Europoort, maar eerst nog een, hopelijk mooie, rit naar Hull. We gaan lekker een ommetje maken via de kust zodat we ook nog wat van de omgeving gaan zien. De tijd hier in Engeland en Schotland was gewoon te kort. We gaan dit dus zeker nog een keer over doen, maar dan langer.

Gisteravond alles al zover vertrek gereed gezet, nu nog even de luifel eraf, nog een foto maken van ons uitzicht vanuit de caravan en om te laten zien dat we weer mooi weer hebben en dan aankoppelen en vertrekken.

Onderweg nog een paar keer gestopt voor een bakkie thee en een broodje en rond 16.00 uur waren we in Hull. Omdat de inscheping pas om half 5 begon kon ik lekker nog even in het zonnetje zitten in de wetenschap dat het in Nederland pijpenstelen regende. Voor mij nog even geen regen....misschien morgen weer.

Ingescheept, spullen in de hut en lekker naar het zonnedek. Biertje, colaatje en lekker in het zonnetje, nog 2,5 uur voor vertrek, nog 1,5 uur voor het eten. Lekker lang getafeld, daarna nog even over de boot gewandeld en toen lekker de hut in om nog even te lezen...gelukkig heb ik weer een boel nieuwe boeken op mn e-reader staan....toch wel een prima uitvinding hoor...

22.30 - mn oogjes worden moe, lekker slapen, morgen half 7 ontbijtje en volgens Dennis worden we morgenochtend om 8.00 beloodst. Hij heeft een nachtdienst en kan ons dus helemaal volgen, das wel leuk.

Vrijdagmorgen, Europoort in zicht, het zonnetje komt op, wat is dat toch ontzettend mooi...half 7 ontbijten, Ron heeft een stevig ontbijt met spek en eieren etc....ik hou het bij 2 boterhammetjes en wat yoghurt. Kwart over 8 mogen we naar het autodek, helaas kunnen we pas om 9.00 van boord af rijden. Gelukkig hoeven we maar 3 kwartier voor we thuis zijn. De vakantie zit er weer op.

Beste mensen, ik hoop dat jullie van onze verhalen hebben genoten en tot onze volgende trip, waarschijnlijk Zweden volgend jaar.

1. Daan:
    4 september 2015
    tuurlijkkkkkk hebben we genoten het leek net of ik ook daar was in het mooie schotland topppppppppppp ook de foto's geweldiggggggg xxxxx