21 augustus - The Glenisle Highland Games

21 augustus 2015 - Braemar, Verenigd Koninkrijk

Het weer zat vanmorgen niet mee...het had vannacht flink geregend en het was nog steeds aan het miezeren. Half 11 was het gelukkig tijdens de briefing voor de trip naar Gretna van morgen weer droog maar flink fris.

Om 11 uur terug naar de caravan, omkleden, spullen pakken want om 10 over half 12 zou de bus komen om ons naar de Highland Games in Glenisle te brengen. Keurig op tijd (hoe kan het ook anders met zoveel Duitsers in de groep) vertrokken wij naar Glenisle. Nou is die weg er naar toe net breed genoeg voor een personen auto, maar de buschauffeur knalde er overheen alsof de bus een Dinky Toy was....in een half uurtje tijd waren wij op plaats van bestemming.

De Games zouden om 13.00 beginnen dus we waren mooi op tijd. Een plekje zoeken op de tribune of eerst nog over het festival terrein lopen om de boel te verkennen. Wij kozen voor het laatste, waarbij we ook nog bij een kraampje kwamen waar ze mooie sieraden verkochten......en Ron had gezegd dat hij van z'n Schotse ponden af moest.....nou daar heb ik 'm wel even mee geholpen....weer een hele mooie ring gekocht.

Om 13.00 begon de Coupar Angus Pipe Band te spelen ten teken dat de Games geopend waren....daarna ging het in een stroomversnelling en werd er op de diverse podia opgetreden en op het grote veld waren de "Heavy Loads" bezig met het kogelstoten, hamerwerpen, kogelslingeren, boomstamwerpen en het koebel gooien.

Er was ook een danscompetitie in de diverse leeftijdscategorieën voor meisjes (leeftijden van 6 tot 18 jaar)...er was een competitie doedelzakspelen, waarbij er spelers waren uit Canada, Australie, Oostenrijk, Ierland en natuurlijk Schotland.

Het was een hele geslaagde middag, met wonder boven wonder schitterend zonnig weer, zoals je op de foto's kunt zien.

Om 17.00 werden we weer door de bus opgehaald en teruggebracht naar de camping, daar aangekomen hebben we ons even opgefrist en zijn lekker weer naar hetzelfde restaurant gegaan als gisteravond en hebben daar heerlijk gegeten.

Nu is het weer tijd om te gaan slapen, morgen weer een lange rit van Braemar naar Gretna....een rit van bijna 370 km. Morgenavond het afscheidsdiner voor deze reis en zondag gaat de rest van de groep naar Nederland terug terwijl nog voor een paar dagen naar Nottingham gaan om bij Robin op bezoek te gaan.

Of ik morgen tijd heb om de reislogger bij te werken weet ik niet, maar een zondag wanneer we in Nottingham zijn (een camping in Sherwood Forest) zal dat zeker weer gebeuren.

Dus luitjes, weltrusten en tot morgen of anders tot zondag.

1. Daan:
    22 augustus 2015
    Geweldige foto's en fijn dat het zonnetje er ook bij kwam maar het belangrijkste het was droog,en jij weer een mooie ring rijker hihihihihuhihihi xxxxxxxxx