14 augustus - 1e Etappe Schotland reis en wat er aan vooraf ging

14 augustus 2015 - Hellevoetsluis, Nederland

Afgelopen woensdag, 11 augustus, schreef ik dat we 's middags richting Hellevoetsluis zouden gaan om daar te verzamelen voor onze Schotlandreis.

Hoe verkeerd kon ik het hebben. Nog even een paar laatste boodschappen doen eindigde met een kapotte auto in de parkeergarage van Dirk. Helaas ook geen kleinigheid maar een afgebroken bout tussen poulie en krukas. Rijden zat er dus niet meer in. Wat nu?

ANWB gebeld, want ja, we hebben vervangend vervoer in het pakket zitten, maar de ANWB wist wel een garage waar het gemaakt kon worden.....in DIDAM!!!!

Ze hebben keurig gezorgd dat de auto donderdag ochtend in alle vroegte naar Didam werd gebracht, maar waren even vergeten te zeggen dat wij de auto vanmorgen nodig hadden om met vakantie te gaan. Gisteravond om half 10 werden wij door de garage in Didam gebeld met de woorden, we hebben de bout er uit gekregen en gaan hem morgen weer in elkaar zetten, waarop Ron vroeg of ze niet op de hoogte waren gesteld van het feit dat wij om 12 uur moesten verzamelen in Hellevoetsluis. Nee, dat waren ze dus niet. Ze gingen hun best doen en we moesten maar zorgen dat we vanmorgen tussen 9.00 en 9.30 in Didam waren, dan zou hij misschien klaar zijn.

Wij vanmorgen vroeg richting Didam en toen wij daar om 9.15 aankwamen stond de auto inderdaad netjes klaar. Hij was gemaakt..... Yeahhh dachten wij, toch lekker met onze eigen toet op vakantie. Wij hadden zoiets van nou.... kwart voor 10 weg uit didam, kwart over elf thuis, spullen erin, caravan erachter en dan kunnen we om half 1 in Hellevoetsluis zijn.....NIET DUS....

Nog geen 20 minuten gereden, wat gebeurd, ene grote witte wolk achter de auto en een berg rook onder de motorkap vandaan, op de brug kon ik niet stoppen dus net over de brug de auto in het gras gezet. De auto die achter mij reed kreeg de volle laag over z'n voorruit... en geloof me die man was niet blij....nu nog niet denk ik want, waar ik een flashback kreeg over een kapotte koppakking, bleek bij onderzoek een losse olieslang van de automatische transmissie of te wel  mn versnellingsbak was leeggelopen door de losse slang en alle olie was als een mist onder de auto vandaan gekomen en bij de beste man op zn voorruit gekomen.

Garage Rutjes gebeld waar we de auto hadden opgehaald en ik moet zeggen, ze waren snel ter plaatse en ik ga niet herhalen wat de monteur over zijn collega's zei, want dat komt niet door de censuur. De goede man heeft ter plekke alles gerepareerd en een collega van hem kwam met 10 liter olie voor de versnellingsbak, maar even goed reden we pas om 10 over half 12 weer verder.

Zoals je op de foto's kunt zien heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om aan bermtoerisme te doen....want waar mannen zijn hoef ik mn handen niet vuil te maken....toch????

Tegen 1 uur thuis, ik de honden uitlaten en Ron de auto laden, alles stond nog in de gang dus het kon er allemaal zo weer in en uiteindelijk reden we even over tweeën richting Hellevoetsluis. Daar aangekomen bleek dat wij het laatste equipe waren dat binnen moest komen. Gelukkig op tijd voor de briefing van de tweede etappe van morgen.

Na de briefing terug naar de caravan, maar geen van 2 meer zin om eten te maken, dus maar lekker naar het restaurant om te gaan eten.

Nu, na een enerverende dag met moordneigingen, lekker rustig aan in de caravan, loggertje bijwerken en morgen nog even Hellevoetsluis in, kijken wat de Vestingdagen ons brengen.

Ik hou jullie op de hoogte.

1. Christien:
    14 augustus 2015
    Fijn dat jullie de briefing konden meemaken....goeie vaart morgen. Helaas kunnen we jullie niet uitzwaaien op de Landtong.
  2. Christien:
    14 augustus 2015
    Fijn dat jullie de briefing konden meemaken.
    Helaas wij zwaaien niet uit op de Landtong! Andere keer ☺️ 。
  3. Daan:
    15 augustus 2015
    Pfffffffff lievers xxxxxx wat een pech zeg je zou er haast wat van gaan denken maarrrrrrrrrr yes jullie zijn er eindelijk,ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben en nu op naar het volgende goeie vaart dikke xxxxxxxxx
  4. Olga:
    15 augustus 2015
    jammer klaas en christien dat jullie niet zwaaien op de landtong....iets te ver rijden deze keer jullie ook nog veel plezier
  5. Olga:
  6. Olga:
    15 augustus 2015
    hebben heerlijk geslapen Daan....werd vanmorgen wakker door t zonnetje...er is nog hoop...kusssssss