15 augustus - Vestingdagen en de 2e etappe

15 augustus 2015 - Europoort Rotterdam, Nederland

Vanmorgen bijtijds op. Het is dan wel vakantie maar, we willen veel doen vandaag voor we aan de 2e etappe van zeker wel 27 km gaan beginnen.

Eerst even lekker ontbeten, bakkie koffie gedronken bij Henk en Gea - onze reisleiding - en daarna op het gemakje naar de Vesting van Hellevoetsluis gelopen omdat daar de Vestingdagen waren begonnen. Lekker een beetje in de rondte geslenterd, leuke dingen gezien, genoten van het Shanty koor, nog een paar dames ontmoet die ik ongetwijfeld tijdens de Elfia in Arcen ook weer zal zien, broodje beenham gegeten en toen op ons gemakje weer terug gewandeld naar de camping om daar alles vertrek klaar te maken voor de trip naar de Europoort.

Om half vier vertrokken richting Europoort - P&O terminal en om half 5 konden we al inschepen. Het verliep allemaal lekker vlot zodat we om kwart over 5 al helemaal gesettled boven op het dek zaten. Het weer zat tegen maar we zaten droog.

Om half zeven gingen we met de hele groep aan het diner. Het was lopend buffet en er was voor elk wat wils. Dat was voor mij dus allerlei vis.

Na het eten ben ik snel naar boven gegaan, om tijdens de afvaart en de vaart door de Waterweg nog even te zwaaien naar Dennis, die ons vanaf zijn werkplek in de gaten hield via de camera bij het Semafoor. Hij heeft ook leuke foto's gestuurd en ons uitgezwaaid via de camera.... heel bijzonder en heel leuk als je zoon je via radar kan volgen.

Daarna nog wat aan boord in de rondte gelopen en toen naar onze hut gegaan, het wordt morgen vroeg ontbijten. Half 8 uitschepen en voor die tijd willen we wel ons ontbijtje gehad hebben.

Truste lieve lezers.....

1. Daan:
    17 augustus 2015
    Zoooooooo dat er best leuk uit op het schip waar je slaapt xxxxxxxxx