14 juni Een rustige dag op Froso camping

14 juni 2013 - Frösö, Zweden

Vandaag hebben we ons een beetje rustig gehouden. Morgen weer een rit van 175 km naar Dorotea. Vanmorgen wat koffie gedronken en bovenal de caravan even gepoetst want die was na de grusweg van gisteren niet toonbaar meer. Gelukkig zat dat stof alleen aan de buitenkant en niet zo als bij een andere deelnemer ook aan de binnenkant van de caravan. Hij was helemaal niet blij!

Na het poetsen even een paar boodschappen gedaan voor de gezamenlijke maaltijd van morgen, getankt en terug op de camping ben ik lekker een uurtje met de hondjes gaan lopen door het bos in de hoop nog een eland te kunnen spotten. Helaas......

Toen ik na de wandeling terugkwam had Ron al wat voorbereidingen getroffen voor de Bami maaltijd van morgen in Dorotea. Het vlees staat al in de marinade en de prei is al gesneden. Ook op camping Doro is gelukkig een ruimte waar we bij elkaar kunnen zitten voor het geval het buiten te koud wordt. 's Avonds koelt het hier namelijk best hard af.

Na het eten (bloemkool met hamlapjes) zijn we met z'n allen even bij elkaar gaan zitten om de informatie voor de komende dagen door te nemen. Natuurlijk waren ook de Keezborden aanwezig en de koffie, thee en andere versnaperingen. Het nuttigen van een van die versnaperingen kostte mij een kies, dus moet ik morgen even een afspraak maken met een Zweedse tandarts. Dat wordt nog wat.

Terwijl wij zo gezellig binnen bij elkaar zaten, was er buiten plotseling nogal wat commotie. Wat bleek..... twee elanden liepen doodgemoedereerd over de camping te wandelen. Daar loop je nou 's middags een uur voor door het bos! Gelukkig hebben we ze wel op de foto kunnen zetten, dus we hebben bewijs dat we ze echt gezien hebben en waarschijnlijk zullen we er de komende dagen nog wel meer zien want we gaan nog meer naar het noorden.

Nu ga ik lekker slapen en me geestelijk voorbereiden op een bezoekje aan de Zweedse tandarts. Hopelijk morgen meer........