5 juni - Autotochtje naar Burcht Eltz

5 juni 2014 - Senheim, Duitsland

Vandaag gelukkig droog weer maar erg veel wind. We wilden gaan fietsen maar dat gaat m niet worden vandaag. Om toch nog wat van de omgeving te zien zijn we met de auto naar de Burcht Eltz gegaan, lekker binnendoor over de bergen. Wat is de omgeving hier toch ontzettend mooi. Het klooster dat we wilden bezichtigen was gesloten dus doorgereden naar de parkeerplaats van Burcht Eltz. Onderweg nog bij de sluis / stuwdam van Karden gekeken, een mooie vos gezien in het open veld en schitterende uitzichten. Helaas was het vanaf de parkeer nog 800 meter lopen maar niet geschikt voor rolstoelen, kinderwagens en mensen die slecht ter been waren of zoals Ron zei bejaarden met een stok. Het hellingspercentage van de wandeling was “slechts” 30%....geen optie voor ons 4tjs dus.

Wel even op de parkeerplaats genoten van een drankje (water) en een snoepje en even de honden hun pootjes laten strekken. Ook maar gelijk afgesproken dat we, in verband met deze toch wel zeer vermoeiende autotocht, ’s avonds maar uit eten moesten gaan mits onze vrienden er mee instemde, we zijn per slot met z’n allen op pad.

De terugweg was ook heel erg mooi met op een gegeven moment een hellingspercentage van 20%, met een heel mooi uitzicht op Cochem. Gelukkig reden we zonder caravan.

Terug op de camping nog even snel een handdoekenwas gedaan van de 3 equipes, gewoon alles bij elkaar tot je één draai hebt, makkelijk toch…..en genoten van een hapje en een drankje bij de caravan totdat we zouden gaan eten om 19.00 uur.

Om half zeven lopend naar het restaurant aan de andere kant van de brug.

We hebben weer heerlijk gegeten en maar gelijk besloten dat we maandagavond ook weer uit eten gaan, dan hebben we geen afwas de avond voor vertrek :)

Op de camping nog even een afzakkertje en morgen zien we wel, er worden extreem hoge temperaturen opgegeven van boven de 33°C. We zijn benieuwd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl