6 juni – Fietstocht naar Bruttig

8 juni 2014 - Senheim, Duitsland

Vandaag was het al vroeg broeierig. Vanmorgen om 10.00 uur was het al 28°C, dat beloofde nog wat voor vandaag. Veel flessen water in de koeling en heel rustig aan doen. Vanavond zouden we gaan Barbecueën dus nog even inkopen doen in Zell. Terug op de camping unaniem besloten om vanmiddag toch nog op de fiets weg te gaan, dan heb je nog een beetje rijwind tenminste en om kwart over één vertrokken we vanaf de camping richting Bruttig. We wilden langs de ene oever heen, dan met de pont over en dan op de andere oever weer terug naar de camping….hebben we toch iets actiefs gedaan vandaag.

Lekker op ons gemakje gefietst, onderweg gestopt voor een drankje en even de hondjes in het water gelaten om af te koelen. Verder gefietst en bij Bruttig nog even gekeken bij de sluis en de vistrap. Het mooie bij de vistrap was dat de aalscholvers en de reiger de vissen zaten op de wachten….heel slim van die vogels natuurlijk.

Klein stukje terug gefietst naar de pont en met de pont over de Moezel naar Breitel. Vandaaruit weer terug naar de camping. In Breiden even gestopt voor een lekker ijsje…Met deze temperaturen van boven 33°C vliegen de calorietjes er natuurlijk af en moeten die weer worden aangevuld door middel van een heerlijke ijs coupe bestaande uit: aardbeienijs, vanille-ijs, chocolade-ijs en overheerlijk walnotenijs. Uiteraard met slagroom.

Na een kleine 3 kwartier weer op de fiets richting camping. Daar aangekomen onder het genot van een hapje en een drankje bijgekomen van de fietstocht en vast hoe en wat met de BBQ doorgenomen. Afgesproken werd dat we pas zouden gaan barbecueën als de ergste warmte weg was, dat was dus pas om half 8, het was toen zo’n 28°C.

De Grill werd aangestoken, tafels klaar en drank koud gezet. Lekkere salade en een lekkere verse kruidenboter. Gewoon lekker, gewoon gezellig en voor herhaling vatbaar.

Morgen wordt het nog warmer, dus dat wordt heel weinig doen….een rustdag denk ik voor allemaal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl