3 juni – Rondvaart bij Cochem

3 juni 2014 - Senheim, Duitsland

Vanmorgen gewekt door een hele irritante grasmaaier….een beetje uitslapen was er dus niet bij. Lekker buiten ontbijten want ook nu is het weer heerlijk weer.

Om 13.00 gaat de tocht, deze keer per auto, naar Cochem. Parkeren was nu geen probleem, maar dat zal tijdens het Pinksterweekend wel weer veranderen. De boot hebben we snel gevonden, maar dan slaat het weer om, er komt meer wind en de wolkjes krijgen de overhand. Gelukkig zijn wij weerbestendig en we blijven dus gewoon op het achterdek zitten. Die paar druppels zullen ons niet verjagen.

Onderweg vanaf de boot weer leuke plekjes gezien om onderweg uit te rusten van de “vermoeiende” fietstochten dus die moeten we van de week nog even uitproberen.

Terug op de camping kwamen we tot de ontdekking dat er niemand zin had om te koken en dus ging Ron samen met Henk op de fiets even over de brug om een plekje te reserveren bij Hotel/restaurant “Uber die Brücke” (heel vervelend natuurlijk) en om half zes wandelden we met z’n achten over de brug op weg naar onze maaltijd. Het eten was fantastisch, het ijs en de koffie ook. Voor herhaling vatbaar dus. (Errug joh!!)

Tegen de tijd dat we terug waren op de camping was het al bijna bedtijd en aangezien iedereen toch wel wat vermoeid was en één van de equipes ons morgen alweer gaat verlaten, gingen we allemaal weer naar ons eigen beertje.

Morgen bijtijds weer op.