2 juni - Lopen naar de kop

2 juni 2014 - Senheim, Duitsland

Gisteren tijdens ons “plan de campagne” afgesproken dat we vandaag naar “De Kop” zouden gaan. Klaas en Henk hebben dus vanmorgen even de boel verkend om te kijken hoe steil het was en of we er lopend konden komen. Het was dus een klein stukje steil en de rest vlak dus goed te doen…. Dus zo gezegd zo gedaan. Om 14.00 vertrokken we gezessen vanaf de camping naar boven. Alles op het gemakje want de temperatuur lag zo rond de 25° en de zon stond op de helling die we op moesten. Bij de kersenbomen stond een bankje in de schaduw... even bijkomen..

Weer een stukje verder, op naar het volgende bankje om weer even bij te komen, daarna op naar level 2. We hebben van bovenaf een schitterend uitzicht over het Moezeldal, het dorpje Senheim en de camping. Onderweg komen we niet alleen druivenstokken tegen, maar ook allerlei rotsplantjes en salamanders die op liggen te warmen in de zonneschijn.

Level 2 – een vlakke weg en ja hoor, daar is “De Kop van Waxweiler”. ’s Avonds in hij mooi verlicht en kunnen we hem vanaf de camping zien, overdag is dat wat lastiger want de helling is allemaal bruin en groen.

Nadat we Waxweiler even over de bol hebben geaaid, dalen we weer af naar het dorp. Raar joh, naar beneden gaat altijd veel sneller dan naar boven en we waren dus ook zo bij de bakkerij annex koffieshop (in de goede zin des woords). Toen we binnen kwamen kwam de eigenares al gelijk met een klein glaasje lekkers aanlopen bij wijze van welkom...da's nooit weg natuurlijk...we blijven Hollanders dus alles wat gratis is...

Uiteraard moesten de calorietjes weer worden aangevuld dus werd het koffie/thee/bier met heerlijk gebak. De woorden van Ron waren “voor zulk lekker gebak loop ik nog wel een keer naar boven hoor….”.

Terug op de camping werd er ook nog gezamenlijk een biertje en een wijntje genuttigd uiteraard ook weer met iets lekkers te snacken erbij.

Na het eten bij onze vrienden onder aan de dijk genoten van een lekker kopje koffie en thee in afwachting van het volgende equipe dat zich zou aansluiten. Zij arriveerden om 21.15.

Toen ook zij de caravan hadden geplaatst en hadden genoten van een bak koffie was het toch alweer redelijk tegen twaalf uur…en morgen gaan we een rondvaart doen dus moeten we toch wel wat op tijd uit de veren…