7 juni – te warm 35°C – een dagje niks doen.

8 juni 2014 - Senheim, Duitsland

Vandaag was het op de camping weer een drukte van jewelste met de komende en gaande man. Ook bij de jachthaven was het ontzettend druk…veel bootjes en boten die het water in moesten en dat dat ook een kunst op zich is hebben we gezien….

De boothelling is vrij steil dus dat vergt wel wat van de auto’s die er voor hangen en als je dan gaat proberen een combinatie van boot en trailer (3ton) het water in te krijgen met een 2-voorwiel aangedreven auto waarvan je weet dat die max. 1500 kg mag trekken dan kan het verkeerd aflopen. En dat deed het ook, nog voor de trailer bij het water was gleed de boot van de trailer, zo op z’n onder kantje van de helling af; het polyester achterlatend op de helling. Nadat de vele goedbedoelende mensen commentaar hadden geleverd werd de man uiteindelijk toch geholpen om de boot weer op de trailer te krijgen, maar toen moest die combinatie weer de helling op…..tjonge jonge, wat een aanslag op de koppelingsplaten en het motorblok….wat stinken die verbrande koppelingsplaten, de auto heeft een kwartier na staan roken.

Na dit hele tafereel kwam Klaas Qualm, een vriend van ons, naar boven om te zeggen dat hij toch maar een stukje ging lopen en of ik zin had om mee te gaan… altijd natuurlijk. Ron bleef bij de hondjes en wij gingen de kunst- en wijnroute lopen. Water mee, hoed/pet op en wandelen maar, de berg op.

Onderweg de diverse sculpturen bekeken tot we bij de moselwein-route kwamen.

Die hebben we een heel eind gevolgd en we kwamen bij een prieeltje terecht met een mooi uitzicht op het dal en de camping. Daar even uitgerust, wat foto’s gemaakt en weer op ons gemakje verder gelopen. We waren eigenlijk op zoek naar de ingang van level 3, maar weer hebben we die niet gevonden…dus maar via level 1 terug naar de camping. Daarna werd het erg stil bij de Polar equipes…met een temperatuur van boven de 34°C moet je gewoon Siësta houden. Zo gezegd, zo gedaan en pas tegen een uur of 5 kwam er weer een beetje leven in de brouwerij.

In de avond was er gezellige muziek in het dorp, groot feest dat tot diep in de nacht duurde.

Morgenavond weer, maar ook morgen weer temperaturen van boven de 35. Dat wordt dus weer “niets”doen.