Onze eerste fietstocht naar Cochem

31 mei 2014 - Senheim, Duitsland

Vandaag onze eerste fietstocht gemaakt. Met de boot naar Cochem gevaren vanuit Beilstein dus moesten we eerst op de fiets naar Beilstein, een stukje van slechts 8 km. Het was schitterend weer. Onderweg nog een stuk fietspad afgezet omdat er een Bratwurstentent z'n terras er op had gemaakt.... ook een manier om klanten te werven natuurlijk...

Om 12.15 ging de boot dus om 11.15 met de fiets vanaf de camping.....we waren ruim op tijd. De boot op was geen enkel probleem, eerst de voetgangers, daarna wij met z'n zessen met de fiets en de fietskar met de hondjes....daarna een goede 3 kwartier varen en genieten van de helicopter die de druiven aan het besproeien was... een machtig mooi gezicht.

In Cochem aangekomen was het een ander verhaal.....er zijn mensen die altijd als eerste overal op en/of in willen, dat er ook nog mensen af en/of uit willen dat hebben ze nog altijd niet begrepen...gelukkig is de hondenkar lekker breed en zwaar, dus een paar gekneusde voeten en kapotte enkels verder konden we makkelijk van de boot...iedereen ging door het gekreun van zijn of haar voorganger ineens spontaan opzij....;)

Omdat het fietsen met deze warmte toch wel dorstig en hongerig maakte hebben we eerst een terrasje opgezocht in de schaduw..en daar onder het genot van een biertje, koffie en thee met Erdbeerenkuche even bij gekomen van die vermoeiende tocht per boot.

Na Cochem nog even kort bezocht te hebben weer op de fiets terug naar de camping, onderweg nog even een terrasje en een stadje bezocht, de hondjes even lekker laten zwemmen en gewoon lekker even gezeten. Terug op de camping was het al bijna etenstijd, dus snel even opfrissen en omkleden en naar het "Schnitzelhaus am Hafen" voor onze eerste Duitse schnitzel...na afloop nog wat amaretto...(Errug he?)

Daarna met vrienden en de hondjes nog even een wandelingetje gemaakt naar het dorp en gelijk even gekeken hoe laat de bakker morgenochtend open is.