Een rustig dagje op de camping?

1 juni 2014 - Senheim, Duitsland

Vanmorgen vroeg eerst op de fiets naar de bakker in het dorp; even lekkere broodjes gehaald...daarna gegeten en lekker in het zonnetje want het zou een rustige zondag op de camping worden. Helaas.....

Daar kwam om 10.30 de fanfare uit Etten een concert geven op de camping...Best gezellig hoor, maar een beetje uptempo zou geen kwaad kunnen...aan de andere kant van het water was ook fanfare muziek vanuit het dorp, leuk hoor die twee over en weer horen spelen terwijl de burgemeester van het dorpje via de geluidsinstallatie even laat weten wie er de komende week in het dorp jarig zijn en hoe oud ze worden.

Tussen de middag even soepje met een broodje en de honden even laten rennen langs het water...daarna snel weer in de zon.

Tot er gevraagd wordt om toch nog op de fiets naar de opendeurdag te gaan van de sluis in Bruttig. Dus even iets anders aantrekken, honden in de kar en gezessen (+2) op naar Bruttig.

In Bruttig was het best interessant met allerlei werkschepen van de Duitse Rijks Waterstaat. Veel uitleg op een leuke speelse manier en overal mocht je op en in.

Maar ja fietsen en lopen maakt hongerig en gelukkig wisten ze dat in Bruttig ook. Heerlijk genieten dus van een broodje vers gerookte zalm of een broodje bratwurst. We hebben daar toch een goede anderhalf uur in de rondte gelopen dus de honden waren redelijk rustig in de kar toen we teruggingen naar de camping.

Daar aangekomen lekker nog een poosje in het zonnetje gezeten en vanavond nog even een bakkie gedaan bij onze vrienden beneden aan de dijk en gelijk plannen gemaakt voor morgen. Ben benieuwd hoe dat weer uit gaat pakken.