11 juni Ieder een dag voor zich

11 juni 2013 - Mora, Zweden

Vandaag was een lekkere rommeldag. Vanmorgen eerst lekker met de hondjes gelopen en op de terugweg gelijk langs de receptie voor 2 wasmuntjes. Ga toch ook het donkere goed maar even doen want het is goed weer en dan hoef ik voorlopig meer niet te wassen en gaat alles schoon mee richting Dorotea. Terwijl Ron Ruud en Jeanne even met de auto naar het centrum bracht heb ik even de was op het lijntje gehangen en toen hij terugkwam zijn wij met de hondjes vanaf de camping naar het centrum gelopen. Een hele leuke wandeling. In het centrum hebben we wat rondgelopen, het beeld van Andreas Zorn gezien, de mooie klokkenstoel en in de winkelstraat bij een outdoor/hengelsportzaak hebben we een blikje "Bitak" gekocht. Dat is een of ander goedje dat de Lappen gebruiken tegen de muggen en knoeten en het ruikt naar carboleum. Maar het werkt! Ook hebben we twee muskietennetten gekocht die je over je hoofd kan doen want die snert knoeten prikken, als je een pet op hebt, precies onder de rand van je petje.

Terug op de camping bleek dat Ruud en Jeanne (eigenwijs als ze zijn) ons niet gebeld hadden om terug te komen naar de camping, maar op hun gemak zelf terug waren gelopen. Toen zij hoorden dat wij die netjes en de Bitak hadden gekocht wilden ze het toch eigenlijk ook wel, want hoe noordelijker we komen hoe meer last we zullen krijgen van die knoeten. Omdat wij 's middags toch nog even naar de ICA wilden lopen hebben wij aangeboden om toch maar gelijk voor hen mee te brengen, in ruil daarvoor pasten zij even op de hondjes want die waren best moe geworden van dat lopen in die warmte en konden ze lekker in de schaduw blijven liggen.

Vanavond lekker gebakken aardappeltjes met sla en een overheerlijk gegrild kippenpootje gegeten en Ron had Zweedse balletjes gekocht want die is niet zo van de kip. Daarna met z'n allen nog even zitten Keezen en op tijd ons bedje in want morgen is weer een reisdag, dan gaan we naar Sveg, een rit van bijna 150 km.