13 juni - Oranjegekte

13 juni 2014 - Pölich, Duitsland

Vandaag de eerste WK wedstrijd van Nederland en wel tegen Spanje. Natuurlijk moet dat op gepaste wijze gevolgd worden. Vanuit Nederland al alle oranje materiaal meegenomen om de wedstrijd dagen op te fleuren met wat oranje attributen hier en daar.

Vanmorgen met z'n vieren (Klaas, Miep, Ron en ik) even de boodschappen gedaan voor de "Oranjebarbecue", dan kunnen we vanmiddag nog even gaan zwemmen en daarna de boel om gaan bouwen naar een klein Oranjedorp. De Duitsers kunnen het wel waarderen al die Oranjegekte en wensen ons veel geluk voor vanavond. Er worden in de kantine zelfs weddenschappen afgesloten. Natuurlijk wordt er ook een klein beetje geschimpt over en weer, maar op een leuke manier. De sfeer is tussen de Duitse kampeergasten en de Polargroep is gelukkig uitstekend. De buurman van een paar caravans verderop zei lachend: "na elk doelpunt van Spanje kom ik bij jullie staan juichen" en wenste ons veel plezier.

Vanmiddag even zwemmen; we hebben besloten om met z'n 3tjes een potje waterpolo te doen.

Na het zwemmen eerst met z'n allen een bakkie gedaan, daarna de boel versierd en omgekleed. Ook mijn hondjes kwamen aan de beurt....Zazou vond vooral de staarten aan de broeken van Ron en Klaas een heel interessant jachtobject....Hij trok de jongens haast de broek van hun gat. Het was net een scene uit "Kruimeltje".

Daarna de voorbereidingen voor de barbecue gedaan en toen dat allemaal klaar was kon iedereen aanschuiven en kon het eten beginnen...Ron stond weer aan de barbecue en zorgde ervoor dat het vlees weer in goede staat op ons bordje kwam. Lekker gezellige muziek erbij, die harder stond dan normaal op de camping, maar onze buren hadden er geen bezwaar tegen, die gunde ons wel een feestje.

Toen het voetballen begon werd er natuurlijk voetballen gekeken en ik kan jullie vertellen dat de stemming (die er al goed inzat) nog beter werd naarmate er meer doelpunten vielen.

Al met al weer een hele geslaagde en gezellige dag geweest.