15 juni - Happy Mosel Rad Erlebnis

15 juni 2014 - Pölich, Duitsland

Vandaag was de weg tussen Schweig en Reil (afstand 80 km) tussen 11.00 uur en 18.00 uur afgesloten voor alle gemotoriseerd verkeer in verband met Happy Mosel. Dat is een fiets evenement dat elke eerste zondag na Pinksteren wordt gehouden en tijdens dit evenement is er in elk dorpje van alles te beleven, wijnproeverijen, hap en snap tentjes, demonstraties en fanfarekorpsen die de boel vermaken.

Het weer werkte goed mee alhoewel er wel veel wind stond, was het goed te doen en togen wij gedrieën aan het fietsen. We besloten om eerst de linkeroever van de Moezel te pakken tot aan Trittenheim, daar de brug over en dan via de rechteroever weer terug tot aan Mehrig en daar de brug weer over naar de linkeroever en dan terug naar de camping...Totaal zo'n 35 km. Er waren in totaal zo'n 50.000 deelnemers aan dit evenement. Fietsers, skaters en steppers...

Er was van alles te zien, demonstraties van de brandweer, van de ADAC heli en natuurlijk heel veel eet- en drinkgelegenheid onderweg. Heel gezellig en gemutlich.

Terug op de camping hebben we gezellig met z'n allen weer aan de barbecue gezeten; er waren weer heerlijke salades gemaakt en ook het vlees smaakte weer voortreffelijk. Al met al weer een geslaagde dag.