17 augustus - Bezoek aan de stad Edinburgh

17 augustus 2015 - Musselburgh, Verenigd Koninkrijk

Het is dus geen Loch Lohmond geworden, maar een bezoek aan de stad Edinburgh.

Vanmorgen om half 10 met z'n allen vertrokken richting bushalte net buiten de camping om vandaar uit met het openbaar vervoer naar het centrum van Edinburgh te gaan. Een rit van toch gauw een 3 kwartier vanaf de camping. Edinburgh is een schitterende stad, vol met oude gebouwen zo mooi van architectuur....geweldig.

Aangekomen in het centrum zijn we op ons gemak naar boven gelopen naar het oude gedeelte, waar zich ook het kasteel bevind waar wij morgenavond naar de Taptoe gaan kijken, of beter gezegd de Taptoe gaan beleven. Ik moet zeggen dat ik me nog niet voor kan stellen dat op dat pleintje morgenavond 1000 man staat te spelen. We laten ons verrassen.

Vanaf het kasteel zijn de we Royal Mile op gelopen. Hebben daar een weverij van Schotse tartans bezocht en ik heb daar eindelijk Ron zo gek gekregen dat hij zich in een kilt liet hijsen voor de foto. Geniet van deze foto want dit gaan jullie NOOIT meer zien.....het zijn wel hele mooie foto's geworden trouwens.

Daarna zijn we de hele Royal Mile afgelopen en ik had het idee dat ik terug was op het Castlefest.....schitterend, ik heb lopen genieten en allerlei ideetjes opgedaan voor kostuums. Het zijn namelijk de festival weken en allerlei kleine theatergroepen manifesteren zich daar overdag tijdens de parade op de Royal Mile en proberen mensen te krijgen voor hun voorstellingen van 's avonds.

Daarna nog een stadsrondrit gemaakt met een bus omdat het lopen niet meer zo makkelijk ging. Het was te warm om te lopen en boven in die open bus hadden we nog een beetje verkoeling. We zijn wel tot de conclusie gekomen dat Edinburgh geen stad is die je in 2 dagen bekijkt. Daar heb je echt wel een week voor nodig. Ga hier dus zeker nog terugkomen.

Om 17.00 hebben we de bus terug genomen naar de camping en zijn daar lekker onderuit gezakt in een stoel om vervolgens gewoon lekker niks meer te doen als een boek lezen en foto's te bekijken die ik weer kon gebruiken voor de logger.

Morgen gaan we een bezoek brengen aan Falkirk Wheel. Een rondvaart die eindigt in een soort van scheepslift en morgenavond gaan de naar de Taptoe. We zijn dan pas om 24.00 uur terug op de camping. Dus ik denk dat mijn volgende foto's en belevenissen pas vanaf de camping in Braemar geschreven gaan worden. Daar gaan we namelijk woensdag naar toe. We gaan dan echt de Highlands in.

Jullie zijn weer op de hoogte van ons wel en wee van vandaag en een beetje van morgen.

Ik wens jullie allen weltrusten en tot het volgende verslag.

1. Daan:
    18 augustus 2015
    Wauwwwwwwww wat mooiiiiiii daar zeg toppppppp yesssssss Ron eindelijkkkkkk hihihihihihi hey sta je goed hoor gewoon meenemen en naar Arcen aan doen hihihihihuhihi en voor vandaag ben vanavond heerlijkkkkkkkk genieten lievers xxxxxxxx