18 augustus - een bezoek aan Falkirk Wheel

18 augustus 2015 - Musselburgh, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Falkirk Wheel. Een wel heel bijzonder sluizencomplex dat bestaat uit in totaal 11 sluizen, waarvan Falkirk Wheel het grootse verschil overbrugt. Een verschil van ruim 35 meter. Op de foto's kun je zien hoe het in z'n werk gaat. Heel bijzonder. Het is net een kermisattractie, de een gaat omhoog, terwijl de ander door het gewicht weer omhoog gaat.

We hadden weer schitterend weer, terwijl er toch regen was opgegeven, dus weer geluk. Dat geluk hebben we vanavond bij de Taptoe helaas niet, want inmiddels is het gaan regenen.

Op de terugweg naar de camping hebben we boodschappen gedaan en een ommetje gemaakt over de Forth Road Bridge. Een hele mooie brug met daarnaast, zoals op de foto's te zien is, een hele bijzondere spoorbrug. Vlakbij de camping hebben we maar gelijk getankt, dan hoeven we dat morgenochtend voor vertrek niet te doen. We hebben voor morgen een route in ons hoofd, maar we kijken even hoelaat we morgenochtend wakker worden. Het wordt een latertje vanavond, dus we zien wel hoe we rijden.

Van de Taptoe horen jullie vandaag nog niets, dat zal wel morgenavond worden als we gearriveerd zijn in de Highlands van Braemar.

Ik wens jullie allen een fijne avond en tot morgen....

1. Christien:
    18 augustus 2015
    We hopen dat jullie mooie plaatsen hebben bij de Taptoe! Zodat alles goed te zien is.....en geen regen!!
    Tot morgen, ook gr van Klaas
  2. Daan:
    19 augustus 2015
    Hoiiiiiiii lievers xxxxxx hopen dat de regen is meegevallen en dat jullie lekker droog hebben kunnen genieten van de taptoe in die mooie omgeving'heeeeeel apart he die sluis xxxxxxxxxxxx
  3. Miep:
    20 augustus 2015
    Fijn dat jullie tot nu toe het zo fijn hebben. Geniet met volle teugen en laat ons mee genieten van jullie mooie reis.
    Dikke knuffel en tot hoorens.
    Miep