19 augustus - 4e etappe - Musselburgh - Braemar

19 augustus 2015 - Braemar, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen al vroeg opgestaan om de vertrekken richting de Highlands. De officiële route was slechts 170 km voor vandaag, maar omdat wij een andere route namen ging het iets langer duren. Aan het eind van de dag wisten we pas hoeveel we anders gereden waren.

Onze route lag via Glasgow naar Loch Lomond en vandaar uit zouden we wel zien...nou dat hebben we geweten. In Schotland zijn namelijk bij de toeristische punten geen parkeergelegenheden om met auto en caravan te parkeren, daar kwamen dus pas achter op het moment dat we ergens ingereden waren waar de met de combinatie na veel manoeuvreren weer uit konden, uiteraard zonder de locatie verder gezien te hebben. Dat was dus balen. Echter, wij zijn niet voor een gat te vangen dus gezocht naar een alternatief en dat hebben we dus ook gevonden en we hoefden er niet eens voor te betalen.....

Loch Lomond is inderdaad een schitterend meer....en groot.... We zijn er een heel end langs gereden en hebben op de kopse kant van het meer bij een kleine uitspanning, waar we wel de combinatie konden parkeren, een heerlijke kop Sweet Patato Soup gegeten en voor Ron een dikke Ham and Cheese sandwich en voor mij een heerlijke Tuna with red onion Sandwich, uiteraard met thee (wel zonder melk want dat vind ik echt niet te nassen).

Na Loch Lomond verder gereden en onderweg zagen we een bord "Falloch Falls". Leek ons wel mooi een mooie waterval....Wij van de weg af, stond geen bord dat we daar met de caravan niet in konden, daar kwamen we dus achter toen we op dat zandpad van 3 meter breed en 30 meter lang stonden met auto's langs de kant geparkeerd en aan de andere kant een afgrond. Jongens...... LEVE DE MOVER!!!!! Caravan losgekoppeld en heel voorzichtig gekeerd, auto gekeerd, geparkeerd, caravan ernaast want na zoveel moeite wilden we die waterval zien ook.

Alleen, dat moest nog even wachten want.....toen we de caravan open deden om gelijk wat te drinken te pakken, kwam de geur van kapotte eieren ons tegemoet. Wat een zooitje...een kastje, waar normaal nooit eieren staan, nu helaas wel, was door het geschud en gedraai op dat weggetje, open gegaan en heel de zooi uit dat kastje was eruit gedonderd, natuurlijk alles in de eierstruif...... ik kan jullie vertellen dat we "not amused" waren. Maar goed, opgeruimd, zooi weggegooid en alsnog naar de watervallen wezen kijken en het was zeker de moeite waard.

Terug bij de auto, de caravan weer aangekoppeld en onze reis vervolgd. Onderweg weggetjes die geschikt waren voor 1 auto breed, schitterende vergezichten, weggetjes zo breed dat we de spiegels moesten inklappen als er een tegenligger kwam, het verkeer in een heel dorp ontwricht omdat we moesten wachten tot er plaats van bij het tankstation, en nog veel meer van dat soort ongein. Maar we hebben een prachtige rit gehad.

Op de dagkrant had gestaan dat we 's middags om half 6 een "happy hour" zouden hebben met een routebespreking voor de volgende etappe....om kwart over zes heb ik maar gebeld dat we dat niet gingen halen.....we moesten toen nog 60 km....wat inhield nog ruim anderhalf uur sturen. Ons gemiddelde heeft vandaag gelegen op een snelheid van zeker wel 32 km per uur. (van Edinburgh naar Braemar, stops meegerekend) we hadden er weer 9,5 uur opzitten voor vandaag. Morgen gelukkig een vrije dag, dan willen de kastelen route gaan doen.

Voor nu weltrusten en vergeet niet de mooie foto's te bekijken.

1. Daan:
    21 augustus 2015
    Zooooooooo lang en soms ongemakkelijk gereden maarrrrrrr het is het wel waard waanzinnigggggggg mooiiiiii en maak het uit joh jullie komen op hele andere plekken dan de rest van de groep leukkkkkkkk juist wat avontuur xxxxxx