7-6 Boodschappendag in Stollet

7 juni 2013 - Stöllet, Zweden

Vanmorgen lekker uitgeslapen. We hadden alle luiken dichtgedaan zodat het in de caravan lekker donker was. Dus pas om 9 uur uit bed. Ron was er al eerder uit maar had heel zachtjes gedaan. Lief hé.

Na lekker in het zonnetje te hebben ontbeten zijn we wat boodschappen gaan doen in Eksharad. Zo'n 14 km hier vandaan. Het was de dichts bijzijnde supermarkt en daar was ook een tankstation bij dus hebben we ook maar gelijk getankt. Scheelt weer voor zondag als we doorgaan naar Mora.

Terug op de camping hebben we even het program voor morgen doorgenomen. We gaan met z'n vieren kanoen, de anderen gaan een pelgrimsmuseum bezoeken in Ransby. Na de middagboterham is Ron met de andere heren gaan vissen (zij gingen vissen en Ron ging foto's maken) en ik ben lekker met de honden gaan lopen. Onderweg gelijk even kijken waar we mooi hout voor het kampvuur van vanavond konden vinden. Je kan hier in de omgeving heerlijke wandelingen maken en verkeer is er heel weinig.

Terug op de camping lekker languit in de stoel met een rosé biertje en een boek even energie opdoen voor de Jeu de boule competitie van vanavond. Want de heren willen revence.

Na het eten, op naar de baan met goede moed, die ons als dames al snel in de schoenen zakte. We zijn vanavond gigantisch ingemaakt. (13-6 en 13-2). Maar we laten het er niet bij zitten. Morgenavond zijn wij weer aan de beurt.

Na het boulen hebben Ruud Tieman en Klaas Qualm het kampvuur aangemaakt met het hout dan we voor het gemak maar even hebben geleend bij de Timmerfabriek naast te camping. Hoefden we niet zover te lopen. Wat lekkere dennetakken en denneappels erbij en je hebt een geweldig kampvuur. Om 23.15 hebben we het maar gedoofd want anders hadden we om half 5 nog gezeten en we gaan per slot van rekening morgen kanoen. Hierover morgen meer.