5 juni Mariestad - Stollet

5 juni 2013 - Stöllet, Zweden

Na jacht op de kat van de buren (die niet de caravan in wilde) zijn we vanmorgen rond half  10 vertrokken naar de Alevi camping in Stollet. Weer een stukje noordelijker. Een koffiestop in Sjotorp bij het Gota Kanaal. Het verval is daar zo'n 8 meter per sluis en er liggen er daar 4 achter elkaar. Lekker in de rondte gelopen en genoten van de mooie natuur.

Na nog enkele stops (voor een korte lunch of zomaar even om de benen te strekken of gewoon omdat het een mooi plekje was) kwamen we om kwart over vijf aan op de camping waar we hartelijk werden ontvangen door de camping eigenaren met een kopje koffie of thee. Daarna even gezellig bij Klaas en Christien Qualm een biertje gedaan voor het eten en om 19.00 uur  met z'n allen gaan eten in het campingrestaurant. Er waren Kipspiesjes met appel/honingsaus, Putty Panna en jawel de Kuttbullar (Zweedse gehaktballetjes zonder paardenvlees) met als toetje een lekker ijsje.

Na het eten voor de spijsvertering lekker met Gré van Wijhe zo'n drie kwartier wezen lopen met de hondjes en onderweg nog voor iedereen een bosje met Lelietjes-van-dalen geplukt die daar in het bos welig bloeiden en groeiden. Toen we terugkwamen op de camping zat iedereen bij de fam. Stamps voor de caravan de genieten van een kop koffie of iets sterkers. Dat leidde tot hele rare taferelen. Als je wilt weten welke kijk dan maar naar de foto's en je zult zien wat een rare dingen erop staan.

Op dit moment is het hier nog slechts 2 uurtjes donker 's nachts en wel van 00.00 tot 02.00 uur. Daarna wordt het alweer licht en met licht bedoel ik licht als in overdag. Nog een week en dan is het hier gewoon 24 uur per dag licht. we gaan het meemaken maar het is echt bizar!