Mariestad

4 juni 2013 - Mariestad, Zweden

4 juni - Een bezoekje aan Mariestad

Vandaag alles heel rustig aan gedaan. Werd vannacht om 3 uur weliswaar wakker en dacht toen (gezien het licht buiten) dat het al half zeven of zoiets was. Weet wel dat ik de komende nacht ook het verduisteringsgordijn bij het dakluik dicht doe.

Vanmiddag hebben we een heel leuk Industrie museum bezocht waar wij kennis konden maken met de industriele ontwikkelingen vanuit de omgeving van Mariestad zoals Electrolux en Edet. Ook was er een speelgoed tentoonstelling. Best interessant.

Terug op de camping heerlijk genoten van een lekker koud biertje en nog diverse andere versnaperingen die horen bij een heerlijk zonnetje en de daarbij behorende temperaturen. Voor vanavond afgesproken dat we om 19.00 zouden gaan Jeu de Boulen want ook deze competitie gaat in Zweden gewoon door en de dames hebben deze ronde met 13-9 gewonnen van de heren. Na het Boulen werd er in het leuke onderkomen waarin ook de centrale keuken zich bevind nog even gekeezed.

Om 22.15 lekker nog even een half uurtje met de hondjes het bos in geweest (kan makkelijk hier want het wordt toch niet donker) en daarna vast wat voorbereidingen getroffen voor de reis naar het iets noordelijker gelegen Stollet van morgen waar we dan tot 9 juni verblijven.

Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Misschien morgen weer een verslag.