9-6 Reisdag van Stollet naar Mora

9 juni 2013 - Mora, Zweden

Na een nacht met regen (of wat er voor door moest gaan) vanmorgen al vroeg wakker. Half vier konden we niet meer slapen en ben toen maar een boek gaan lezen tot het tijd was om eruit te gaan. Het was vandaag een reisdag dus moest er een en ander op z'n plaats gezet worden zodat het tijdens het rijden niet kon gaan slingeren in de caravan. Maar ja wat doe je met het bosje lelietjes-van-dalen, dat moet toch ook mee. Gelukkig hebben we in de achterdeur van de auto een vakje zitten waar precies het glas in kon blijven staan, met water uiteraard, anders zouden die lelietjes nog dood gaan. Daarna heerlijke warme broodjes gehaald bij de receptie en ook nog overheerlijke koffiebroodjes met banketbakkersroom en glazuur voor onderweg. Je moet per slot van rekening toch iets eten onderweg en dan is dit een goed alternatief.

Om kwart voor tien zijn wij, daarbij uitgezwaaid door de fam. Schreiber van Alevi Camping, vertrokken richting Mora. Onderweg hebben we een koffie en lunch stop gemaakt in het stadje Malung. Dit stadje staat bekend om z'n leerproducten. Wij vielen met ons neus in de boter want er was daar een jaarmarkt met kermis. Heel gezellig. De Hollandse aardbeien en geraniums hebben we toch maar niet meegenomen.

Toen iedereen weer terug was bij zijn caravan hebben we het laatste stuk route even besproken omdat dat afweek van onze oorspronkelijk uitgezettte route. We zouden nu namelijk voor Mora nog even rechtsaf slaag richting Gesunda en Solleron om dan vervolgens weer op de E45 uit te komen richting Mora. In Solleron nog even een korte stop van een kwartiertje en daarna.....op naar de camping.

Op de camping een mooie plek voor ons allen gezocht en lekker aan de versnapering die we wel verdiend hadden. Al zeggen we dat zelf. Eten koken hoefden we niet want Gré van Wijhe had voor de hele groep een overheerlijke eigengemaakte vissoep. Voor degeen die geen vis lusten (Ron en Ruud) was er bruine bonensoep. Na het eten even lekker uitbuiken om vervolgens in het Servicehus nog een spelletje "Keez" te gaan spelen. Voor Jeu de boule is het vanavond echt te koud, dus dat gaan we morgen weer doen.

Maar daarover meer in ons verslag van morgen.